30 stycznia 2013

Moja sekretna zupa paryska


A oto przepis na moją ulubioną zupę na specjalne okazje – zupę paryską, czyli pieczarkową na białym winie. Zazwyczaj robię wielki gar tej zupki, dziś jednak, z powodu ograniczonych zapasów pieczarek w mojej zamrażarce, mogę sobie pozwolić na jakieś 3 porcje. Podam więc proporcje na taką właśnie ilość, jeżeli macie ochotę na więcej, wystarczy użyć ich wielokrotności.




Składniki:

- 25 dag pieczarek (ja przygotowałam je wcześniej i czekały w zamrażalniku na swoją szansę)
- duża cebula
- 4 łyżki oliwy z oliwek
- 2 kieliszki białego półsłodkiego wina (może być też półwytrawne)
- zioła prowansalskie
- pieprz i sól
(tym razem dodałam też czubrycę czerwoną – bułgarską mieszankę przypraw)
- 4-5 łyżek mąki


 Sposób przygotowania:

1. Oczyszczone pieczarki kroimy pionowo w plastry.


2. Obraną cebulę kroimy w piórka i podsmażamy na rozgrzanej oliwie.


3. Kiedy już się zeszkli, dodajemy pieczarki i zasypujemy je solą i przyprawami. Następnie smażymy całość pod przykryciem, aż puszczą soki (ok 5 min).


4. Ściągamy przykrywkę i odparowujemy wodę, tak aby pieczarki delikatnie się zezłociły.


5. Zalewamy pieczarki winem i odparowujemy alkohol (ok. 10 min)


6. Następnie zalewamy całość ok. 2-3 szklankami wody.


7. Dodajemy mąkę, rozpuszczoną uprzednio w połowie szklanki wody.

8. Zagotowujemy ciągle mieszając – zupa powinna być nieco gęsta, gdyby nie była można dodać jeszcze trochę mąki.


9. Zupę podajemy z parmezanem i bagietką (można też dodać paluszki grissini).

Bon appetit!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz